VOTE for MARYAM EZRYNA

VOTE for MARYAM EZRYNA
hi....vote for my cutie pie...Maryam Ezryna Rizq Arisha. PLEASE CLICK A PICTURE ABOVE FOR VOTE. THANKS!

Pakej Perkahwinan

Pakej Perkahwinan
Latest from us. Please click pic for more info.

Deep Blue Lense copy-paste Contest

Salam...


Jom joint contest yang sangat2 senang...contest ni organize by mamaemma




Macam mana nak joint????

nampak tak badge kat atas tu?? copy and paste je kat blog kengkawan.. pas dah buat bagi tahu pihak penganjur via email crawler_os@yahoo.com, comment box, oggix, ym.

My Kids

Adamme in action

Monday, August 24, 2009

Cerita Kelakar Ezryn

Semalam, MAMA gi buka pose kat umah Wan. Kitaorang sampai dalam kol 7. Kira sedang elokler dengan waktu nak berbuka. Satu penyakit Ezryn, dia terlalu takut dengan Atuk. MAMA kadang-kadang pening dengan dia. Nak masukpun dia kena pikir banyak kali. Dari pintu masuk hingga ler nak duduk, dah macam kanggaroo, melekat jer... Nak makanpun dia susah. After berbuka, MAMA nak tolong Wan kemas-kemas. Nak memudahkannyer, MAMA ajak dia masuk bilik Mak Su. Memula tu dia keraskan badannyer takut nak lintas depan Atuk. Nak tak nak, MAMA kena dukung gak dia ni. Berat tu...dia bukannyer ringan. Kalau dah duduk dalam bilik tu, 1 hari 1 malapun tak apa. Betul tau. Dia pernah buat macam tu semata-mata takut terserempak ngan Atuk. Memang dah tak kuar-kuar dah. Siap tertidurler.. Dalam kol 10., MAMA ajak babah balik. Adam dan Oin dah tertidur. Payah kalau dia orang ni dah tertidur. Jenuh nak kejut. Memula MAMA settlekan Ezryn dulu. Nak tau macam mana dia nak elakkan dari Atuk nampak dia, dia pinjam spek besar Mak Su. Bila dia pakai kira separuh dari muka dia ler. MAMA pulak, kena dukung dia. Memang dia tak lepas spek tu dari muka dia. Bila dia kuar bilik, dia rasa seolah-olah Atuk tak akan nampak dia. Memang kelakar sangat-sangat. MAMA lupa nak amik gambar dia ngan spek tu. Semua orang kat dalam umah, gila-gila gelak punya. Sebelum ni, nak lintas dari bilik Mak Su nak masuk ke bilik Pak Lang. Mak Su pakaikan dia serkop hitam. Kuar-kuar je...terus dia tarik serkop tu tutup penuh mukanyer...SAFE rasanyer bila muka kat dalam serkop tu..MAMA ak tahu sampai bila Ezryn akan macam tu. Tapi yang Atuk pun 1, suka sangat bagi gigi palsu dan buat muka orang tua yang hodoh sangat tanpa gigi kat Ezryn. Takut ler dia. Petang tadi pulak masa gi pasar Ramadan, dia ikut orang lain yang dia sangka MAMA. Dia tak mau pandang kiri kanan bila orang panggil nama dia. Dia ingat orang yang panggil-panggil nama dia, nak usik dia, jadi dia bolayan jer ler...Terpaksa ler MAMA gi kat dia, tunjuk muka, baru dia terperasan.

1 comment:

:: PU3'z :: said...

memacam kerenah bebudak nie
kekadang tuu bleh mengelikan ati